Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Aan de hand van opdrachten laten de spelers zien hoe zij vinden dat er gereageerd zou moeten worden in diverse dagelijks voorkomende situaties. Tijdens het spel van dit spel worden de omgangsvormen binnen een groep bespreekbaar gemaakt en verduidelijkt.Bron: http://www.weface.it
Omgangsvorm --- Pesten --- Communicatieve vaardigheden --- Pedagogisch klimaat --- Feedback --- Groepsdynamiek --- Sociale vaardigheden --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Geweldloze communicatie --- Assertiviteit
Choose an application
Niet alle kinderen zitten lekker in hun vel. Sommigen zijn onzeker, angstig, verdrietig of boos, sommigen zijn zich onvoldoende bewust van grenzen bij zichzelf en anderen, of reageren opstandig, geprikkeld, agressief. Welke oorzaak hier ook aan ten grondslag ligt: deze kinderen kunnen wij, samen met hun ouders, helpen.Psychosociale weerbaarheid ontstaat in een samenspel tussen fysiek, emotioneel, relationeel en cognitief functioneren, en omvat het vermogen om met stress, angst, hulpeloosheid en overweldiging om te gaan.De methode Ho, tot hier en niet verder...! is een integratieve en ontwikkelingsgerichte benadering om blokkades in de ontwikkeling van kinderen te voorkomen of tijdig te helpen oplossen. Of een kind met problemen zich terugtrekt in zichzelf (internaliserend) of zich naar buiten toe manifesteert en afreageert (externaliserend), in de grond lijden deze kinderen aan dezelfde tekorten of onvermogens.
Assertiviteit ; kinderen --- Weerbaar zijn(Assertiviteit) --- 467 --- assertiviteit --- 416.5 --- 433.4 --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- Overige onderwerpen uit de kinder- en jeugdpsychologie --- Sociale-, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Pedagogiek --- sociale weerbaarheid --- beweging --- opvoedingsproblemen --- Educational sciences --- PXL-Social Work 2017 --- kinderen, weerbaar --- psychosociale problemen --- psychodidactiek --- psychosociale hulpverlening --- bewegingstherapie --- Assertiviteit --- Kinderen --- Sociale opvoeding --- Assertiviteitstraining --- Zelfbeeld --- Grenzen --- Zelfstandigheid --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Grens
Choose an application
Je groep doet actieve opdrachten, denkt samen na en discussieert over stellingen, om op die manier vriendschapsverzoeken te verdienen. Dat zijn geen gewone verzoeken: jongeren sturen een vriendschapsverzoek naar het talent van een ander. Door stil te staan bij de talenten die ze belangrijk vinden in een vriend of vriendin en die vervolgens zichtbaar te maken wordt 'die andere' wat minder anders. Bovendien sluit je minder snel iemand uit in wie je kwaliteiten herkent die je belangrijk vindt! We werken met een vriendenweb en een 'digitaal' virus. Het web moet sterk genoeg worden om het virus te weerstaan. Omdat pesten vaak plaatsvindt op het internet besteden we ook aandacht aan dat digitale aspect. Sommige opdrachten gaan over het internet of mediawijsheid, en ze maken je groep bewust van de impact die sociale media kunnen hebben. Bron: https://shop.aanstokerij.be/koopspel/432-schwung-het-spel.html
Assertiviteit --- Talenten --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Pesten --- Groepsdynamiek --- Secundair onderwijs --- Pedagogisch klimaat --- Vriendschap --- Sociale media --- Mediawijsheid --- Talent --- Didactics --- Secondary education
Choose an application
Weerbaar zijn betekent dat iemand kan opkomen voor zijn eigen wensen, grenzen en behoeften en daarbij rekening houdt met de wensen en grenzen van een ander. Weerbaar gedrag is dus gedrag waarin je voor jezelf opkomt met respect voor jezelf én voor de ander.Het Handboek weerbaarheid is dé leidraad voor iedere weerbaarheidstrainer, ervaren en onervaren. Het boek biedt een theoretische onderbouwing van de methodiek van psychofysieke weerbaarheid en een praktijkgedeelte. Weerbaarheidsthema’s als pesten, huiselijk geweld, agressieregulatie en loverboys zijn uitgebreid beschreven. De aandachtspunten voor praktisch iedere doelgroep zijn helder uiteengezet en de beschrijving van opzet en uitvoering van diverse vormen van weerbaarheidstraining zijn praktisch geformuleerd. Met de voorbeeldwerkvormen die dit handboek afsluiten kan iedere professional direct aan de slag.Behalve een naslagwerk is deze uitgave ook een studieboek; voorafgaand aan ieder hoofdstuk zijn de leerdoelen van dat betreffende hoofdstuk beschreven, het bevat verwerkingsopdrachten en een aantal praktijkvoorbeelden.
assertiviteitstraining --- weerbaarheid --- 361.13 --- sociale weerbaarheid --- racisme --- Social psychology --- Personality development --- persoonlijkheidsontwikkeling --- sociale psychologie --- seksuele intimidatie --- Sociology of minorities --- agressie --- pesten --- Sociale psychologie --- Sociologie van de minderheden --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Assertiviteit --- Zelfverdediging --- Persoonlijkheid --- Zelfvertrouwen --- Psychologie --- Volwassene
Choose an application
Gids voor professionele communicatie benadert communiceren vanuit een unieke invalshoek. Erkenning voor de gesprekspartner staat daarbij centraal. Bron : http://www.deboeck.be
Professionele communicatie. --- conflicthantering --- gesprekstraining --- onderhandelen --- teamwork --- kritiek --- solliciteren --- communicatievaardigheden --- telefoneren --- interpersonele communicatie --- vergaderen --- Mass communications --- gesprekstechnieken --- feedback --- Communicatie --- communicatie --- vergadertechnieken --- sollicitatiegesprek --- presentaties --- conflicten --- 499.4 --- Gesprekstechnieken --- Groepsgesprekken --- organisaties --- Communicatieve vaardigheden --- mondelinge communicatie --- Solliciteren --- Assertiviteit --- Conflicthantering --- teamwerk --- presentatietechnieken --- Onderhandelen --- 316.77 --- #KVHB:Communicatie --- #KVHB:Gesprekstechniek --- communication --- Communication --- Handbooks, manuals, etc. --- Massacommunicatie --- PXL-Healthcare 2016 --- Communicatiepsychologie --- Teamwerk --- Sociale vaardigheden --- Cursus bachelor in het Communicatiemanagement --- Telefoneren --- Feedback --- Vergaderen --- Samenwerken --- Presenteren --- Cursus bachelor in de Mondzorg --- Cursus bachelor in het Office Management --- 005.57 --- Gesprekstechniek --- Onderhandeling --- Samenwerking --- Luisteren --- Besluitvorming --- Netwerk (relationeel) --- Sollicitatiegesprek --- Zelfbeeld --- Bachelor in het communicatiemanagement --- Bachelor in de Mondzorg --- Bachelor in het office management
Choose an application
Buiten de lijnen bestaat uit twee delen. Het eerste deel is de handleiding: werken met het Sensoa Vlaggensysteem bij specifieke groepen kinderen en jongeren. Dit deel bevat ook 32 situatieschetsen en tekeningen, 4 werkfiches en de Normatieve Lijst, samen in een box. Het tweede deel bevat de Onderbouwing. Hierin staat een omschrijving van gezond seksueel gedrag en de seksuele ontwikkeling. Seksueel (grensoverschrijdend) gedrag van kinderen en jongeren wordt gesitueerd in zijn functie of betekenis binnen de ontwikkeling. Wat zegt de literatuur over wat de belangrijkste bouwstenen zijn voor een gezonde (seksuele) ontwikkeling? Ziet de seksuele ontwikkeling er anders uit bij kinderen en jongeren in complexere (probleem)situaties, namelijk wanneer er sprake is van beperking en/of trauma? Wat weten we over het voorkomen van seksueel grensoverschrijdend gedrag in relatie tot de aspecten beperking, trauma, gender en cultuur? Na een overzicht van de risico- en beschermingsfactoren uit de literatuur volgen aanknopingspunten voor begeleiding in de vorm van een krachtenveldanalyse. Gender en cultuur kunnen de seksuele ontwikkeling en het risico op seksueel grensoverschijdend gedrag beïnvloeden. Op het niveau van de professional en de organisatie worden de uitdagingen bekeken die op dat vlak spelen en hoe de hier gepresenteerde aanpak kan helpen in het ontwikkelen van competenties, afspraken, visie en wegwerken van weerstanden en mythes. Over de auteur(s): Erika Frans, sociaal agoog, is ervaren trainer en expert op vlak van seksuele en relationele vorming en preventie van seksueel grensoverschrijdend gedrag. Ze is samen met Thierry Franck auteur van het 'Vlaggensysteem. Praten met kinderen en jongeren over seks en seksueel grensoverschrijdend gedrag (2010, 2012). Zij werkt bij Sensoa. Karen De Wilde, orthopedagoog en seksuoloog, is actief op het terrein van relationele en seksuele vorming. Zij werkt als trainer bij Sensoa en heeft veel expertise op het terrein van relaties en seksualiteit en seksueel grensoverschrijdend gedrag bij kinderen en jongeren met een beperking. Willy van Berlo, psycholoog, werkt als coördinator nationale programma's bij Rutgers, kenniscentrum seksualiteit. Zij heeft veel expertise op het gebied van seksueel grensoverschrijdend gedrag, seksuele diversiteit en genderissues, en seksualiteit van mensen met een ziekte of beperking. Kristin Janssens, sociaal-cultureel antropoloog, is senior projectleider, onderzoeker en ontwikkelaar bij Movisie, Programma Preventie en Aanpak Huiselijk en Seksueel geweld & Veiligheid. Ze is ook betrokken bij de verdere doorontwikkeling van het Vlaggensysteem en de implementatie ervan in Nederland. Ze heeft preventie van seksueel grensoverschrijdend gedrag onder jongeren als specifiek aandachtsgebied. Oka Storms, cultureel antropoloog, is adviseur en onderzoeker bij Movisie, Programma Preventie en Aanpak Huiselijk en Seksueel geweld & Veiligheid. Zij is ook betrokken bij de doorontwikkeling van het Vlaggensysteem in Nederland.
Seksuele opvoeding. --- psychotrauma's --- Ethics of family. Ethics of sexuality --- kinderen met een beperking --- seksueel gedrag --- seksuele vorming --- seksueel misbruik --- 433.4 --- Jongeren --- Mentale handicap --- beperking --- 664.4 Seksualiteit --- Sociale-, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- seksuele opvoeding --- 37.03 --- PXL-Social Work 2017 --- seksuele ontwikkeling --- seksuele problemen --- maatschappelijke gezondheidszorg --- Seksuele opvoeding --- Jeugd en Seksualiteit --- Grensoverschrijdend gedrag --- Assertiviteit --- Seksueel misbruik --- Maatschappelijke kwetsbaarheid --- Jeugd --- Seksualiteit --- Seksueel overschrijdend gedrag --- Buitengewoon onderwijs --- Relationele en seksuele vorming --- Jongere --- Internet --- Kind --- Media --- Maatschappij --- Politiek --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Film --- Seksueel grensoverschrijdend gedrag
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|